Posted by: Boris Winterhalter | February 13, 2009

Klimatseminarium för FST miljöjournalister

Den 9 december deltog jag som inbjuden föreläsare i FST’s klimatseminarium för miljöjournalister. Pär Holmgren, huvudmeteorolog vid Sveriges TV, uppträdde som klimatfanatiker och IPCC förespråkare med titeln: “Hotbilder, klimatförändringen”.

Mitt anförande var “Tomma hot”. Texten med bilder ingår här som bilaga: fst-klimatseminarium

Jag försäkrar att diskussionen efter våra anföranden förorsakade en mycket livlig debatt. Jag anser att jag klarade mig bra, eftersom en del av seminaristerna berättade efter tillställningen att det nog var absolut en av det bästa seminarierna de varit med om.

Pär och jag intervjuades under seminariet och den kom ut 20.1.2009 och kan avlyssnas: http://arenan.yle.fi/toista?id=1791207 vid ca. 14 minuter från början av smälpunkt programmet.


Leave a Reply

Categories

